توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام در یک دهه اخیر با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.
چرا که همانگونه که واقف هستید اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی بعد از تلگرام بوده است.
به جرات میتوان گفت از حدود سال ۲۰۱۲ که این پلتفرم بر روی سایت ارزش و اولین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام در سیستم عاملios و اینستاگرام به ندرت در آیفون ها استفاده می شد.
چرا که بیشتر گوشی ها اندروید بودند.
اما رفته رفته میزان محبوبیت اینستاگرام و توسعه کلیه کسب و کارها از جمله صنایع دستی با افزایش چشمگیری روبهرو شد.
با توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ قالب بر ۴۰ میلیون کاربر ایرانی که از اینستاگرام استفاده میکردند، سیل عظیمی از کاربران را تولید کنندگان، بخش عظیمی مختص به فروشندگان صنایع دستی، صادر کنندگان صنایع دستی و حتی در برخی موارد مربیان، فریلنسرها اقدام به آموزش و به طور کلی کسب درآمد از طریق اینستاگرام در حوزه صنایع دستی می کردند.
اهمیت توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام
همانطور که در بخش قبلی هم به آن اشاره شد توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام و به طور کلی فروش معرفی و ایجاد فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام یکی از راه های بسیار مناسب و شناخته شده می باشد.
در این یک دهه اخیر فروشگاه های آنلاین زیادی در حال کسب درآمد های میلیونی می باشند و درصدد افزایش توسعه کسب و کارها ایشان از طریق فروشگاه های آنلاین هستند.
زیرا می توان گفت اینستاگرام بستر مناسب و کامل و قابل قبولی را برای کاربران در نظر گرفته است.
البته معایب و کمبود هایی را در زمینه ساخت فروشگاه، تولید محتوای مناسب برای برخی از بخش ها می توان اشاره کرد.
مانند عدم امکان پرداخت آنلاین که می توان با استفاده از فرم پرداخت پی فا به راحتی نیز مشکل را حل کرد.
روش های مختلف در توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام
برای این منظور باید بدانیم که محصولات خود را چگونه در اینستاگرام معرفی کنیم و به فروش برسانیم.
در واقع باید به فنون فروش محصول در اینستاگرام آشنایی داشته باشیم .
برای این منظور باید تقاضا و مشتری را شناسایی کنیم.
همچنین یکی از راههای مهم فروش جذب مخاطب می باشد.
زمانی که به مشتری ارزش و بها دهند در واقع به خود بها داده ایم و محصولات خود را راحت تر برای فروش ارائه خواهیم کرد.
عکس های مناسب و با کیفیت از محصولات برای فروش قرار دهیم.
معمولاً استفاده از ویدیو ها بسیار جذاب می باشد.
بخشی را مختص نظرات پیشنهادات و انتقادات مشتریان اختصاص دهیم.
برای محصولات محتوای مفید و باکیفیت را منتشر کنیم.
در صورت امکان از سایت فروشگاهی استفاده کنیم.
گام های موثر در توسعه کسب و کار صنایع دستی در اینستاگرام
زمانی که ما برای فروش و توسعه کسب و کار خودمان در اینستاگرام هدف داشته باشیم و یکی از دغدغه های ما محسوب شود ،در نتیجه به فکر کسب درامد خواهیم افتاد.
از آنجایی که اغلب افراد توانایی استفاده از اینستاگرام را دارند به راحتی میتوانند از این پلتفرم استفاده کنند و به راحتی رشد کرده و کسب و کارهای کوچک خود را رونق ببخشند.
بنابراین باید از این فرصت های طلایی بهترین استفاده را نمود.
باید از همین امروز شروع کرد و و جهت بازاریابی و رونق کسب و کار خود استفاده نمود.
بنابراین باید به صورت اصولی عمل کرد و با کمی حوصله جای خود را در این شبکه اجتماعی باز کرده و بستر را برای رشد و توسعه آماده کنیم.
برای این منظور باید گام های تاثیر گذاری را برداریم.
بنای اصولی پیج
زمانی که چیدمان منظم، مرتب و کاملا اصولی در پیج شما دیده شود در نتیجه منجر به ایجاد حس اعتماد در بین مشتریان و فالوور ها ایجاد می شود که یکی از نکات مهم در این زمینه می باشد.
نام مناسب
زمانی که شما در صدد توزیع محصولات صنایع دستی هستید بهتر است تا یک نام منتسب و مناسب با حرفه ی خود انتخاب کنید.
بعنوان مثال اگر در زمینه ی خاتم کاری، میناکاری، هنر فیروزه کوبی، هنر تشعیر، حکاکی الماس تراش، تابلوی قلم زنی، فرش بافی، نمد بافی یا سفالگری و غیره کار می کنید بهتر است نام مناسب با صنایع دستی مربوطه باشد.
اگر شما ارائه دهنده کلیه صنایع دستی هستید بهتر است تا خود را به عنوان فروشنده صنایع دستی اصفهان یا صنایع دستی ایران و یا تحت هر عنوان و نام معتبر و شکیل خود را معرفی کنید.
چرا که تاثیر نام در فروش کالا نیز بدون تاثیر نمیباشد .
در واقع یکی از استراتژی های فروش محصول انتخاب نام مناسب برای محصول میباشد.
در واقع انتخاب نام درست بهترین تبلیغ است.
برای این منظور بهتر است تا نام زیاد طولانی نباشد و یک درک مناسب به مشتری ارائه دهد.
جذاب باشد و در واقع ارتباطی مثبت با جنبه هایی از محصول داشته باشد. همچنین برای موتورهای جستجو بهینه باشد.
.ضمن اینکه از تلفظ راحتی نیز برخوردار باشد
جادوی عکس و تاثیر آن در فروش محصولات
در بازار فروش صنایع دستی جادوی عکس را به هیچ عنوان نمی توان نادیده گرفت.
چرا که ۸۰ درصد مردم آن چیزی را که می بینند به یاد می آورند و در واقع قدرت عکس ها بسیار زیاد می باشد و شما به راحتی می توانید فروش خود را افزایش دهید.
در فروش آنلاین در واقع میتوان گفت با وجود عکس ها می تواند کلیه کسب و کار شما را رونق بخشد و یا اینکه به طور کل از چشم بیندازد.
برای این منظور اصل نورپردازی را رعایت کنید .
بهترین زمینه را برای عکس های خود در نظر بگیرید.
جزئیات از جمله زاویه ها خمیدگی ها برند و نکات کلیدی را اهمیت دهید و به طور کلی از دید مشتری به محصول نگاه کنید و عکسبرداری نمایید.
تکنیک های طلایی در معرفی محصول به مشتری از طریق اینستاگرام و افزایش خرید
همان طور که می دانید بازار صنایع دستی در ایران از جمله در شهر هایی که از پیشینه قوی برخوردار هستند بسیار اهمیت دارد.
از جمله:
صنایع دستی اصفهان
هنر دستی تبریز
صنایع دستی شیراز و غیره
بنابراین باید به نحوه کامل و بصورت حرفه ای اقدام به معرفی محصولات پرداخت برای این منظور باید شاخص های معرفی صنایع دستی هر شهر شناسایی و اقدام به معرفی آن شود.
به عنوان مثال صنایع دستی اصفهان شامل:
تابلو های قلمزنی
خاتم کاری
حکاکی الماس تراش
تشعیر
هنر فیروزه کوبی و غیره می باشد.
صنایع دستی شیراز شمپامل:
منبت کاری
معرق
گیوه کاری و بافت شیرازی و غیره می باشد.
برای صنایع دستی تبریز:
می توان چرم دوزی
فرش تبریز
گلیم
ورنی بافی
جاجیم بافی
رنگرزی سنتی و غیره را اشاره کرد.
با معرفی اصولی در نتیجه می توانیم هدفمند به جذب فالوور بپردازیم.
ضمن اینکه به راحتی نظرات مشتریان استفاده کنیم.
در کنار ارائه محصولاتمان محتوای مفید و با کیفیت را ارائه کنیم.
ضمن اینکه کلیه خدماتی را که ارائه می دهیم باید در اینستاگرام مستمر بوده و فعالیت ارائه شده باید به صورت منظم ادامه دار باشد.
فراموش نکنید که راه های ارتباطی خود را از طریق اینستاگرام به صورت راحت تعبیه کنید.
برای این منظور از شماره کارت استفاده کنید تا مخاطب برای فرایند خرید خود به زحمت نیفتد.
پست ها، استوری ها ،هایلایت ها ،لایو همه در راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی اهمیت زیادی دارد و به راحتی می توانید کسب و کار خود را در اینستاگرام توسعه دهید.
درباره صنایع دستی نورمهرصنایع دستی نورمهر مجموعه ای است که دارای ۷۰ سال سابقه درخشان در تولید محصولات صنایع دستی میباشد. از ابتدای دهه ی ۴۰ با تغییر رویه خود شروع به تولید محصولات صنایع دستی مس و برنج کرد. و با توجه به تقاضای مشتریان و هنر هنرمندان اصفهان از ابتدای دهه ی ۶۰ به فعالیت در حوزه تولید قاب و خاتم نمود. از سال ۱۳۹۰ تولید انبوه محصولات فیروزه کوبی در کنار محصولات خاتم کاری و تابلو قلمزنی و الماس تراش و تشعیر خود را به خود کفایی در عرصه هنر محصولات صنایع دستی اصفهان رساند . صنایع دستی نورمهر از ابتدای فعالیت خود تا کنون در میدان نقش جهان اصفهان مشغول به فعالیت می باشد .
|